W Krapkowicach kolejny raz udowodniono, że współpraca między pokoleniami może przynosić niezwykłe korzyści zarówno dla seniorów, jak i młodzieży. Dzięki inicjatywie Uniwersytetu III Wieku oraz Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kilińskiego zorganizowano kolejne zajęcia komputerowe w ramach programu „Szkoła międzypokoleniowa”. Projekt ten nie tylko uczy seniorów nowych technologii, ale także buduje mosty między pokoleniami, sprzyjając wzajemnemu zrozumieniu i empatii.
Podczas zajęć seniorzy mieli okazję przekonać się, jak internet może stać się ich codziennym wsparciem. Uczestnicy dowiedzieli się, jak planować i robić zakupy online, korzystać z usług administracji publicznej, takich jak konta M-obywatel i E-pacjent, a nawet jak wykorzystywać sztuczną inteligencję w praktyce. Dla wielu z nich było to pierwsze spotkanie z tak zaawansowanymi narzędziami, co sprawiło, że zajęcia były nie tylko edukacyjne, ale i inspirujące.
Bezpieczeństwo cyfrowe w centrum uwagi
W dobie rosnącej liczby cyberzagrożeń, jednym z kluczowych tematów zajęć było bezpieczeństwo cyfrowe. Seniorzy poznali podstawowe zasady ochrony prywatności online, nauczyli się rozpoznawać fałszywe wiadomości i oszustwa internetowe. Dowiedzieli się również, jak tworzyć silne hasła i korzystać z menedżerów haseł, co znacząco zwiększa ich bezpieczeństwo w sieci. Dzięki temu mogą swobodniej i z większą pewnością siebie poruszać się w świecie cyfrowym.
Niezwykle ważnym elementem zajęć było zaangażowanie młodzieży z Liceum Ogólnokształcącego. Uczniowie nie tylko pomagali seniorom w opanowaniu nowych umiejętności, ale także stali się ich przewodnikami po świecie technologii. Dla wielu młodych ludzi była to okazja do rozwijania umiejętności interpersonalnych, cierpliwości oraz empatii. Praca z seniorami pozwoliła im zrozumieć, jak ważne jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, co może pozytywnie wpłynąć na ich rozwój osobisty.
Zanim skomentujesz przeczytaj całość w aktualnym wydaniu Tygodnika Krapkowickiego z 18 marca - e-wydanie dostępne tutaj.
Napisz komentarz
Komentarze