PRZECZYTAJ CAŁOŚĆ - KUP GAZETĘ ON-LINE TUTAJ
Uczennice Zespołu Szkół im. Jana Kilińskiego w Krapkowicach postanowiły się temu przeciwstawić i zadać kres wiecznie żywej zasadzie „zakuć, zdać, zapomnieć” za sprawą projektu Serwis Myślenia. Jak tłumaczą - chodzi o to, aby nauka nie była przykrym obowiązkiem.
- Czy szkolna codzienność może być przyjemną, rozwijającą i satysfakcjonującą częścią życia dzieci i młodzieży? Tak, jeżeli uczymy się… w mądry sposób i rozumiemy, po co to robimy. Tylko 25% polskiej młodzieży uważa, że angażowanie się podczas lekcji jest pomocne w zdobyciu dobrego wykształcenia, a później pracy. Chcemy to zmienić za pomocą warsztatów skierowanych do uczniów VII i VIII klas. Pokażemy innowacyjne metody nauki, nowoczesne techniki notowania i sposoby na automotywację - przyznają autorki Serwisu Myślenia.
Projekt powstał w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jej idea jest taka, aby pozytywnie wpływać na otoczenie, a przy okazji nauczyć się wielu przydatnych umiejętności, poznać ciekawych ludzi i zdobyć międzynarodowe certyfikaty z zarządzania projektami wydane przez Project Management Institute ATP. W olimpiadzie udział bierze ponad 200 szkół z całej Polski, a za wszystkie działania podejmowane w ramach poszczególnych projektów społecznych przyznawane są punkty.
- Obecnie jesteśmy na etapie pozyskiwania partnerów. Po pierwszych rozmowach możemy powiedzieć, że projekt spotyka się z dużym zrozumieniem i deklaracjami wsparcia. Wiele osób podkreśla, że rewolucja w sposobie nauczania przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi i technik jest potrzebna - mówi Aleksandra Grzywaczyk.
Szczegóły w aktualnym wydaniu Tygodnika Krapkowickiego z 25 stycznia - e-wydanie dostępne tutaj.
Napisz komentarz
Komentarze