Akcja organizowana jest od 2019 roku z inicjatywy firmy księgarskiej OSDW Azymut, która prowadzi kampanię w całej Polsce, jednak każda z niezależnych i kameralnych księgarń zgłaszająca chęć udziału w tym wydarzeniu organizuje ten wieczór według własnego scenariusza.
- Inspiracją do naszego wieczoru był plakat, który przygotowali organizatorzy – mówi współwłaścicielka księgarni Makama Iwona Witkiewicz-Geisler. - Był na nim symboliczny wizerunek Wisławy Szymborskiej na księżycu, ale też jej kota. Nas zainspirował właśnie ten kot. W związku z tym postanowiliśmy zrobić zabawy z motywem kota.
Uczestnicy wydarzenia mogli spróbować swoich sił m.in. w zabawie z nagrodami w stylu szukania skarbu pod hasłem „Podróże z kotem”. Polegała ona na odnalezieniu właściwych części obrazka z okolicznymi atrakcjami turystycznymi i ich skompletowaniu. Następnie uczestnicy losowali zadanie. Kiedy się z nim uporali, otrzymywali nagrodę. Nie zabrakło także koncertu poezji śpiewanej. Podczas ostatniej „Nocy Księgarń” każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Wydarzenie cieszyło się sporym zainteresowaniem. Ponadto chętni mogli wziąć udział w malowaniu kawą.
- Przygotowaliśmy też superofertę książek – „trzy w cenie jednej”, które zostały tajemniczo opakowane – dodaje Iwona Witkiewicz-Geisler. - Nazwaliśmy to hasłowo „kup kota w worku”.
Zanim skomentujesz przeczytaj całość w aktualnym wydaniu Tygodnika Krapkowickiego z 17 października - e-wydanie dostępne tutaj.
Napisz komentarz
Komentarze