Profil zaufany to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w usługach podmiotów publicznych w internecie. Te dane to imię (imiona), nazwisko, data urodzenia oraz numer pesel. Profil zaufany jest tak zabezpieczony, aby nikt (poza jego właścicielem) nie mógł go użyć. Dzięki temu każda osoba, która ma profil zaufany i użyje go w usłudze internetowej podmiotu publicznego, jest wiarygodna.
Profil zaufany zakłada się poprzez rejestrację na portalu www.pz.gov.pl. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie profilu zaufanego. Należy tego dokonać w punkcie potwierdzającym znajdującym się w Urzędzie Miejskim w Gogolinie. W magistracie wpierw trzeba wylegitymować się ważnym dokumentem tożsamości (dowodem osobistym lub paszportem). Później urzędnik porównuje dane osobowe, czy są zgodne z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego.
Zanim skomentujesz przeczytaj całość w aktualnym wydaniu Tygodnika Krapkowickiego z 29 sierpnia - e-wydanie dostępne tutaj.
Napisz komentarz
Komentarze