Specjalne platformy będą przewoziły elementy maszyny drążącej, której zadaniem jest przebicie tunelu dla trasy S19 na Podkarpaciu. To tzw. hiszpański kret o długości 112 m i średnicy tarczy 15,2 metra! Transport poszczególnych elementów będzie się składał z 14 zestawów, które z kolei zostaną podzielone na trzy konwoje. Największe elementy będą miały szerokość 9 metrów i długość aż 75 metrów oraz wagę 500 ton. Pozostałe mniejsze zestawy będą szerokości od 6 do 8 metrów i osiągną długość od 35 do 40 metrów. Takiego transportu jeszcze na polskich drogach nie było! Cały peleton ma liczyć w sumie 4,5 kilometra długości.
Konwój wyruszy z Metalchemu ulicą Berylową do drogi wojewódzkiej 423, następnie do autostrady A4 i dalej do Rzeszowa przez A1 oraz drogę ekspresową S17. Przejedzie na Podkarpacie przez cztery województwa: śląskie, łódzkie, mazowieckie oraz lubelskie. Aby mógł wjechać na autostradę, w okolicy węzła Krapkowice zbudowany został specjalnie dojazd od drogi w Malni do A4.
Napisz komentarz
Komentarze